ZEISS Business Partner Program

Bedrijfsondersteuning, op maat gemaakt voor uw zakelijke succes.

ZEISS is een toegewijde zakenpartner – niet uw concurrent. Daarom is het ZEISS Business Partner Program zo ontwikkeld dat het u als oogzorgprofessional ondersteunt in uw taak om optimale oogzorg te bieden en u helpt om uw bedrijf te laten groeien. Als een zakenpartner van ZEISS kunt u profiteren van een breed aanbod aan mogelijkheden – van professionele marketingondersteuning tot gepersonaliseerde klantenservice.

Ons Business Partner Program voor opticiens

Wij zijn ons bewust van de uitdagingen waar u dagelijks mee te maken heeft. Het is belangrijk voor ons om al deze uitdagingen te begrijpen; net zoals we al uw zakelijke behoeftes willen begrijpen. Wereldwijd marktonderzoek heeft uitgewezen dat:

  • Het verhogen van omzet en winstgevendheid is moeilijk voor opticiens omdat er een toename is in ketens en optiek webwinkels.
  • U wilt dat uw reputatie als oogzorgprofessional toeneemt in uw gemeenschap.
  • Constante training en opleiding zijn belangrijk voor zakelijk succes. Wij willen uw kennis en vaardigheden, en die van uw werknemers, vergroten zodat u een voordeel hebt ten opzichte van uw concurrenten

Het ZEISS Business Partner Program is ontworpen om u te helpen bij het overwinnen van deze uitdagingen, om uw merk naar een hoger niveau te tillen en om uw eigen professionele reputatie uit te bouwen in uw regio.

De ZEISS Business Partner concepten: eenvoudig, bewezen, uitbreidbaar

Het ZEISS Business Partner Program biedt heldere, alomvattende samenwerkingsconcepten om uw doelstellingen te behalen. Of u nu besluit om een ZEISS Vision Partner, ZEISS Vision Expert of ZEISS Vision Center te worden, wij zullen u altijd ondersteunen.

Ons beproefde ZEISS Business Partner Program is beschikbaar in drie verschillende versies, die elk een bepaalde diepgang en intensiviteit hebben. Wij bieden potentiële partners de volgende concepten aan;

ZEISS Vision Partner

Vergroot uw professionele reputatie en overtuig klanten met zeer precieze ZEISS meetinstrumenten en op maat gemaakte brillenglazen.

Om een ZEISS Vision Partner te kunnen worden, zult u met een ZEISS centreringsapparaat moeten werken – de i.Terminal 2 met i.Com Mobile – om te kunnen garanderen dat u de brillenglazen perfect kunt afstellen ten overstaan van uw klanten en zodat u individuele brillenglazen kunt ontwikkelen voor uw klant. (Gebruik van de i.Profiler®plus wordt ook aangeraden).

ZEISS ondersteunt u ook met een compleet assortiment aan promotiematerialen, campagnes, exclusieve diensten en nog veel meer. U verkrijgt toegang tot het ZEISS Marketing portal, onze Marketing webshop en persoonlijk telefonisch advies. Als mensen online naar dealers zoeken, zal uw bedrijf als een ZEISS Vision Partner genoteerd staan.

ZEISS Vision Expert

Als u een ZEISS Vision Expert bent, zal u toegang hebben tot het ZEISS Zicht Analyse proces dat u helpt met het leveren van de ultieme oogzorgervaring. Het is een stapsgewijs consultatie- en salesproces dat klanten een alomvattende verkoopervaring biedt – van het moment dat ze uw winkel binnenlopen en er een behoefteanalyse wordt uitgevoerd, tot het moment waarop ze hun bril ontvangen.

ZEISS Vision Technology Solutions, zoals de i.Terminal 2 en de i.Profiler®plus, zijn integrale onderdelen van het oogonderzoek en zorgen ervoor dat er een precies, individueel zichtprofiel wordt gecreëerd.

ZEISS ondersteunt u en uw team met regelmatige, op maat gemaakte training, een welvaart aan input als het op marketingideeën aankomt, persoonlijke adviesgesprekken, behoeftegerichte training in de winkel en verdere exclusieve voordelen. Als mensen online naar dealers zoeken, zal uw bedrijf als een ZEISS Vision Expert genoteerd staan.

ZEISS Vision Center

Naast de zakelijke ondersteuning die u als ZEISS Vision Expert ontvangt, betekent de stap tot ZEISS Vision Center dat u uw klanten innovatieve ZEISS technologie kan bieden, en exceptionele alomvattende adviesgesprekken in een hoogwaardige, moderne, uitnodigende omgeving, van de etalage tot de refractiekamer. Na getest te zijn in 120 ZEISS Vision Centers over de hele wereld, kunnen we met zekerheid zeggen dat dit de ultieme ZEISS ervaring voor klanten is, en de meest actieve manier waarop we met onze partners samenwerken.

Eigenaars van ZEISS Vision Centers vertegenwoordigen het ZEISS merk en staan genoteerd als een ZEISS Vision Center als mensen online naar dealers zoeken.

Als u geïnteresseerd bent en meer te weten wilt komen, neem dan contact op met uw lokale salesvertegenwoordiger. 

ZEISS Zicht Analyse – de reis naar de ultieme optische oplossing.

De ZEISS Zicht Analyse ligt aan het hart van de ZEISS Vision Expert en ZEISS Vision Center concepten. Dit maakt allemaal deel uit van een transparant consultatie- en verkoopproces dat ontworpen is om uw klanten alles te bieden wat zij moeten weten om een goed afgestelde bril te kunnen ontvangen. Dit is een unieke en memorabele instore visie en merkervaring die duidelijke voordelen voor u heeft. Het is immers zo dat, des te meer een klant over een product weet, des te groter de kans is dat deze klant voor een hoogwaardig product kiest. Als onderdeel van het ZEISS Business Partner Program bieden we u efficiënte winkel- en marketingconcepten, kwalitatieve adviesgesprekken en genoeg kansen voor vervolgtrainingen. Met ZEISS als partner zal u de beste expertise op doen voor u en uw klanten.

ZEISS Vision Analysis

ZEISS Marketingexpertise helpt u om uw bedrijf succesvol te maken

Het ZEISS Business Partner Program omvat marketingmateriaal, content, campagnes en nog veel meer dingen die u zullen helpen bij de promotie van uw bedrijf, uw dienstenaanbod en de hoogwaardige ZEISS producten. Als onze partner ontvangt u uw eigen inloggegevens voor de ZEISS Marketingshop* en voor onze ZEISS Marketingportal*.

In de ZEISS Marketingshop kunt u materialen voor campagnes en aanbiedingen bestellen, zoals flyers, brochures en posters, maar ook brillendoekjes, werkmaterialen en bedrijfskantoorbenodigdheden, of leuke kleine giveaways voor uw klanten. Daarnaast zal ons ZEISS Marketingportal u voorzien van gepersonaliseerde promotiematerialen, zoals banners, foto's, video's en templates voor e-mails en nieuwsbrieven. De portal is erg gebruiksvriendelijk en de content kan in een handomdraai aangepast worden - het logo van uw oogzorgpraktijk kan bijvoorbeeld toegevoegd worden, of u kunt uw eigen foto's en teksten toevoegen.

Dit betekent dat u zich volledig kunt richten op uw kernactiviteiten - en ZEISS Marketing Support zal u assisteren met uitzonderlijke expertise.

Aantrekkelijke klantwervingsopties

We maken op een werkdag niet vaak tijd om op zoek te gaan naar nieuwe klanten. Acquisitie is echter heel belangrijk voor langdurig succes. Daarom bieden we onze zakenpartners veel opties om de aandacht van potentiële klanten te trekken. Dit omvat:

Mijn Kijkprofiel

De ZEISS Mijn Kijkprofiel app voor smartphones en internetbrowsers stelt een gedetailleerd kijkprofiel samen voor klanten en suggereert mogelijke correctieopties. Dit is een efficiënte manier om nieuwe klanten te werken - zeker wanneer dit in combinatie met de geïntegreerde zoekfunctie voor opticiens wordt gedaan; hierdoor wordt er een lijst van ZEISS partneropticiens gegenereerd.

Vind een opticien

Klanten kunnen gebruik maken van de zoekfunctie voor opticiens op onze website en de Mijn Kijkprofiel app om een lokale opticien te vinden en via e-mail een afspraak met ze te maken. Dit is een uitstekende marketingtool waarmee op eenvoudige wijze aandacht op uw winkel gevestigd kan worden.

Templates voor e-mails en nieuwsbrieven, postkaarten en online banners.

Veel bezoekers is een belangrijke factor voor goede verkoopcijfers. U kunt een potentiële klant pas overtuigen met uw oplossingen als deze klant ook daadwerkelijk naar uw winkel komt. Het ZEISS Marketing Support team levert daarom templates aan die eenvoudig aangepast kunnen worden om de aandacht van potentiële klanten te vangen: digitale e-mails, nieuwsbrieven en online banners, brieven, postkaarten en nog veel meer. Op die manier kunt u zich focussen op uw werk en de rest aan ons overlaten.

Klantcampagnes

Onze klantcampagnes geven extra aandacht aan zowel het belang van goed zicht als aan nieuwe ZEISS producten, zoals de ZEISS DriveSafe en ZEISS Digital brillenglazen. ZEISS is koploper als het om innovatieve reclameproducten voor klanten gaat. Maak gebruik van deze productcampagnes om deze tijdelijke exclusiviteit optimaal te benutten.

Klantgerichte content met BETER ZIEN

Mensen beginnen pas interesse in goed zicht te krijgen als hun eigen zicht begint af te nemen. Wij proberen bewustzijn te creëren onder consumenten, zodat zij beter begrijpen waarom goed zicht van groot belang is - voordat ze zelf problemen beginnen te ervaren. Daarom hebben we BETER ZIEN ontwikkeld, een klantportal waarop wij interessante onderwerpen op toegankelijke wijze presenteren die betrekking hebben op oogzorg.

Dit stelt ons in staat om het aantal bezoekers van onze website en daarmee het aantal bezoekers van uw winkel te verhogen: door regelmatig te verwijzen naar de ingebouwde dealer locator zijn de lezers slechts enkele muisklikken verwijderd van het maken van een afspraak in uw winkel.

Exclusief voor u: onze klantenservice**

Wij kunnen u assisteren gedurende kantooruren, van de ochtend tot in de avond; naast de drie officiële samenwerkingsvormen bieden we u persoonlijke, zakelijke ondersteuning om alle vragen die u heeft over het bestelproces te beantwoorden - bijvoorbeeld vragen over VISUSTORE of brillenglazen van ZEISS. Expertise waar u op kan rekenen: meer dan 60 procent van onze klantenservicemedewerkers zijn opgeleide opticiens. Wij beantwoorden uw telefoontjes direct, en e-mails (bijvoorbeeld orders, klachten en kredietnota's) nog op dezelfde dag, zodat we u zo goed mogelijk kunnen ondersteunen bij uw dagelijkse bezigheden, en uw samenwerking met ZEISS zo succesvol mogelijk te kunnen maken. Onze koeriersdienst levert ook binnen uw kantooruren en is te allen tijde beschikbaar. Wij zullen uw bedrijf ondersteunen waar en wanneer we dat maar kunnen. Zo helpen wij u om nog succesvoller te worden - snel en eenvoudig. 

*Deze diensten kunnen per land verschillen, neem s.v.p. contact op met uw lokale klantenservice om hier meer informatie over te krijgen.
**De beschikbaarheid van de klantenservice kan per land verschillen. In Duitsland bieden we van maandag tot en met zaterdag van 08.30 tot 19.00 uur topondersteuning voor onze zakenpartners

ZEISS is een van 's werelds toonaangevende fabrikanten van brillenglazen- en staat garant voor het meest optimale visuele comfort. ZEISS ontwerpt en produceert brillenglazen, instrumenten en meetsystemen, maar biedt ook verschillende diensten aan die normbepalend zijn in de optiekwereld.

Neem contact op met ons om uw succes te beginnen

ZEISS klantenservice