ZEISS SmartLife brillenglazen
ZEISS VOOR OOGZORGPROFESSIONALS

ZEISS SmartLife brillenglazen

Ontdek het verschil.

Het meest complete brillenglasportfolio van ZEISS. Een modern en innovatief product dat voldoet aan de visuele behoeften van de consument vandaag de dag, ongeacht de leeftijd. In combinatie met uw service en expertise bieden onze SmartLife brillenglazen de klant een geheel nieuwe kijkervaring.

  • Geeft langdurig visueel comfort voor een online en dynamische levensstijl
  • Biedt gemakkelijk en comfortabel zicht op alle afstanden en in alle richtingen
  • Het ontwerp van de brillenglazen kan worden aangepast naarmate de brildrager ouder wordt
  • Unifocale brillenglazen

    Geoptimaliseerde enkelvoudige brillenglazen, zowel voor veraf als dichtbij, op basis van een driedimensionaal object-ruimte-model. Levert verbeterde optische prestaties voor uw klanten met grotere, heldere gezichtsvelden.1

    • ZEISS SmartLife Unifocaal
    • ZEISS SmartLife Unifocaal Individual
  • Digitale brillenglazen

    Zorgt voor een vloeiendere overgang naar de rand van het glas met minder onscherpe zones voor de klant. Hierdoor is perifeer zicht mogelijk op een natuurlijke, dynamische wijze waardoor de ogen minder vermoeid aanvoelen.2 Het ontwerp is afgestemd op ZEISS SmartLife multifocale brillenglazen voor een gemakkelijkere overgang naar het latere multifocale zicht.

    • ZEISS SmartLife Digital
    • ZEISS SmartLife Digital Individual
  • Multifocale brillenglazen

    Onze multifocale brillenglazen bieden een vloeiendere overgang naar de rand van het glas, waarbij de klant minder onscherpte waarneemt. Hierdoor is perifeer zicht mogelijk op een natuurlijke, dynamische wijze die een vloeiend zicht mogelijk maakt van dichtbij tot veraf in alle kijkzones.3

    • ZEISS SmartLife Multifocaal Pure
    • ZEISS SmartLife Multifocaal Plus
    • ZEISS SmartLife Multifocaal Superb
    • ZEISS SmartLife Multifocaal Individual

Waarom heeft ZEISS het SmartLife portfolio ontwikkeld?

Dit is het antwoord op een veranderende levensstijl.

  • > 50 %

    Meer dan 1/2 van de wereldbevolking heeft nu een draagbaar digitaal apparaat.4

  • 57 %

    van de wereldbevolking is tegenwoordig verbonden met het internet.5

  • +1 Million

    nieuwe internetgebruikers per dag.5

  • 55+ years

    55-plussers vertonen momenteel de grootste groei in smartphone-gebruik.6

  • 48 %

    jaarlijkse groei van het aantal smartwatch-verzendingen in het eerste kwartaal van 2019.7

We delen allemaal een online en dynamische levensstijl die van invloed is op ons kijkgedrag.

Uw klanten leven in een snelle wereld en zijn constant verbonden met mensen, informatie en apparaten, zowel online als offline. Ze hebben de neiging hun ogen aan digitale apparaten gekluisterd te houden, zelfs onderweg. En toch draait het leven om meer dan alleen beeldschermen. Voortdurend wisselen tussen digitale apparaten en de fysieke omgeving kan lastig zijn voor de ogen en kan leiden tot oncomfortabel zicht of vermoeide ogen. Hierdoor kunnen normale taken moeilijker aanvoelen of onprettig worden, doordat de fijnere details van het leven niet opgemerkt worden. Goed, comfortabel zicht is cruciaal om vol vertrouwen en bewustzijn elke dag aan te kunnen gaan. Uw klanten hebben niet alleen een helder centraal zicht nodig, maar ook een soepele overgang naar het perifere gezichtsveld. Dit helpt hen in het dagelijks leven om gemakkelijk te wisselen tussen verschillende kijkafstanden en -richtingen.

Onze visuele behoeften ontwikkelen zich naarmate we ouder worden.

Anatomische en fysiologische veranderingen van de ogen kunnen na verloop van tijd leiden tot verschillende visuele problemen. Hoe jong of hoe oud uw klanten ook zijn, ze hebben te maken met de visuele belasting die onderdeel is geworden van onze moderne levensstijl. Daarnaast veranderen hun visuele behoeften naarmate ze ouder worden. Dit kan worden toegeschreven aan twee belangrijke factoren:

  • Een afname van de accommodatie amplitude.
  • Een afname van de pupildiameter.

Een superieur portfolio voor de visuele behoeften van de moderne brildrager.

Het nieuwe en complete SmartLife portfolio van ZEISS is een antwoord op deze relevante klantinzichten en uitgebreid onderzoek. Of uw klanten nu unifocale of varifocale brillenglazen nodig hebben of nog iets anders, onze oplossingen helpen alle brildragers om bij de tijd te blijven.

  • Zeer eenvoudig te verkopen.
  • Geeft uw klanten de hele dag door een breed gezichtsveld en visueel comfort voor een online en dynamische levensstijl, ongeacht hun leeftijd of visuele problemen.
  • Biedt aantoonbaar hoogwaardig kijkgemak en ontspannen zicht op alle afstanden en in alle richtingen.
  • ZEISS SmartLife glasontwerpen passen zich aan aan de veranderingen in het gezichtsvermogen, naarmate de dragers ouder worden.

Aangetoonde klanttevredenheid met ZEISS SmartLife brillenglazen.

  • 94 %

    ervaart meer gemak bij het kijken in alle richtingen met ZEISS Unifocaal SmartLife brillenglazen.9

  • 81 %

    Met ZEISS Digital SmartLife brillenlazen ervaart 81 % van de dragers een breed en comfortabel gezichtsveld bij taken op middellange en korte afstand.10

  • 80 %

    4 van de 5 dragers ervaren een comfortabel zicht van nabij tot veraf over alle kijkzones met ZEISS Multifocaal SmartLife brillenglazen.11

De innovatie achter ZEISS SmartView technologie Geïntegreerd in alle ZEISS SmartLife brillenglazen.

  • Smart Dynamic Optics

    Geavanceerde 3D-object-ruimtemodellen en nieuwe designs die aangepast zijn voor modern, dynamisch visueel gedrag leiden tot een soepelere overgang tussen alle kijkzones.

  • Age Intelligence

    Houdt rekening met veranderende kijkbehoeften naargelang de leeftijd van de brildrager.

  • Heldere en dunne optica

    De ZEISS belofte van precisie en de brillenglasstijl met de beste balans tussen optiek en dunne, lichte brillenglazen.

Contacteer ons

Hoe kunnen we u helpen?

Contacten voor opticiens

De in het contactformulier ingevulde informatie zal door Carl Zeiss Vision gebruikt worden om uw vraag telefonisch of per email te beantwoorden. Klik hier om ons gegevensbeschermingsbeleid te lezen.

  • 1

    88% ervaart meer ontspannen zicht op alle afstanden. Bron: Externe consumentenacceptatietest van het ZEISS SmartLife brillenglasportfolio, n=48 deelnemers aan het onderzoek (percentage van deelnemers die het 'sterk eens', 'eens' of 'enigszins eens' waren met de stelling). Aston Optometry School, Aston University, UK, 2019.

  • 2

    63% ervaart minder oogstress aan het eind van de dag in vergelijking met hun vorige brillenglazen. Bron: Externe consumentenacceptatietest van het ZEISS SmartLife brillenglazenportfolio, n=52 deelnemers aan het onderzoek (percentage van deelnemers die het 'sterk eens', 'eens' of 'enigszins eens' waren met de stelling). Aston Optometry School, Aston University, UK, 2019.

  • 3

    4 van de 5 ervaart comfortabel zicht van dichtbij tot veraf, over alle kijkzones. Bron: 80% van de consumenten ervaarde een moeiteloze overgang tussen alle zichtzones (percentage van deelnemers die het 'sterk eens', 'eens' of 'enigszins eens' waren met de stelling). Externe consumentenacceptatietest van het ZEISS SmartLife brillenglazenportfolio, n=82 deelnemers aan het onderzoek. Aston Optometry School, Aston University, UK, 2019.

  • 4

    Bababekova Y., Rosenfield M., Hue J.E., Huang R. R. (2011). Font Size and Viewing Distance of Handheld Smart Phones. Optometry and Vision Science, 88:795–97.

  • 5

    Ioannidou F., Hermens F., Hodgson, T.L. (2017). Mind your step: the effects of mobile phone use on gaze behaviour in stair climbing. Journal of Technical and Behavioural Science, 2: 109-120.

  • 6

    Dynamic gaze study - Changes in gaze behaviour through digital devices. ZEISS Vision Science Lab, Institute for Ophthalmic Research, University of Tuebingen, 2019. Gegevens beschikbaar.

  • 7

    Gustafsson E., Thomé S., Grimby-Ekman A., Hagberg M. (2017). Texting on mobile phones and musculoskeletal disorders in young adults: A five-year cohort study. Applied Ergonomics, 58:208-214.

  • 8

    Deloitte LLP. (2017). State of the smart - Consumer and business usage patterns. Global Mobile Consumer Survey 2017: UK Cut.

  • 9

    94% ervaart meer gemak bij het kijken in alle richtingen. Bron: Externe consumentenacceptatietest van het ZEISS SmartLife brillenglasportfolio, n=48 deelnemers aan het onderzoek (percentage van deelnemers die het 'sterk eens', 'eens' of 'enigszins eens' waren met de stelling). Aston Optometry School, Aston University, UK, 2019.

  • 10

    81% ervaart een breed en comfortabel gezichtsveld bij taken op middellange en korte afstand. Bron: Externe consumentenacceptatietest van het ZEISS SmartLife brillenglasportfolio, n=52 deelnemers aan het onderzoek (percentage van deelnemers die het 'sterk eens', 'eens' of 'enigszins eens' waren met de stelling). Aston Optometry School, Aston University, UK, 2019.

  • 11

    80% van de consumenten ervaart een moeiteloze overgang tussen alle kijkzones (percentage van deelnemers die het 'helemaal eens', 'eens' of 'enigszins eens' waren met de stelling). Externe consumentenacceptatietest van ZEISS Multifocaal SmartLife
    brillenglazen, n=82 deelnemers. Aston Optometry School, Aston University, UK, 2019.